اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مرور مهم‌ترین نکات خطبه‌های چهارمحال و بختیاری

بیان فضایل و توجه دادن به ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س)، انتقاد از مسؤولانی که ادعا می‌کنند توان اجرای اقتصاد درون‌زا را ندارند، تاکید بر بدعهدی اروپایی‌ها از جمله موارد مورد تاکید ائمه جمعه این استان بود.

مرور مهم‌ترین نکات خطبه‌های چهارمحال  و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نماز جمعه امروز در سراسر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری همزمان با نماز ظهر و عصر اقامه شد؛ بیان فضایل و توجه دادن به ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س)، انتقاد از مسؤولانی که ادعا می‌کنند توان اجرای اقتصاد درون‌زا را ندارند، تاکید بر بدعهدی اروپایی‌ها از جمله موارد مورد تاکید ائمه جمعه این استان بود.

صنعت خودروسازی ما در شان جمهوری اسلامی نیست؛ باید در تمام حوزه‌ها قوی شویم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد احمدی در خطبه‌های نماز جمعه فرخشهر با اشاره توان و ظرفیت جوانان داخلی، گفت: نتیجه اتکا به خداوند متعال و میدان دادن به تفکر انقلابی و جهادی باعث می‌شود در حوزه دفاعی و نظامی اینقدر رشد کنیم که بتوانیم قدرت‌های بزرگ جهانی را در موضع انفعال قرار بدهیم.

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند ما باید در تمام حوزه‌ها خود را قوی کنیم؛ برای مثال امروز صنعت خودروسازی ما در شان این مردم نیست و باید شتابی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها شاهد باشیم.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی پرافتخار مجهول در بین اهل زمین است؛ هم قبر مطهرش و هم شخصیت والای ایشان برای ما مجهول است و باید برای شاختن و شناساندن بیشتر حضرت زهرا(س) تلاش مضاعفی داشته باشیم.

 

مسؤولان مراقب دلبری‌های موذیانه تروریست‌های غربی باشند

حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپور در خطبه‌های نماز جمعه فارسان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص سران غربی و تروریست معرفی کردن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، گفت: واقعیت این است که این رفتار جنتلمن‌های غربی امروز در آمریکا و اروپا بیشتر برای فریبکاری و دلبری موذیانه از ساده‌اندیشان و ظاهربینان به کار می‌رود.

امام جمعه فارسان ادامه داد: انگلیس و فرانسه و سپس آلمان، در این فریبکاری سابقه‌ای طولانی و سیاه دارند؛ هرچند کشورهای دیگر اروپایی مانند ایتالیا، هلند، پرتقال، اسپانیا و ... نیز دست کمی از این کشورها ندارند.

وی در خصوص جنایت‌های انگلیس توضیح داد: حکایت انگلیس اما که "ام الاستعمار" و مادر همه حکومت‌های استعماری دنیا از جمله خود آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی، فرق دارد.

ملکپور ادامه داد: از سابقه 200 ساله‌ی انگلیس در آزار و اذیت و استعمار مردم مظلوم ایران، فقط اشاره به "هولوکاست ایرانیان" در اواخر حکومت قاجار و مرگ ۹ تا ۱۱میلیون نفر از جمعیت ۲۱ میلیونی ایران بر اثر قَحْطی ساختگی و جنایات او در مشروطه و سپس در نهضت ملی شدن صنعت نفت کافی است؛ همچنین در دوران جنگ تحمیلی کمک‌های بیشمار بریتانیا در اسناد مختلف آمده؛ فروش ۷۸ نوع سلاح و تجهیزات نظامی و ترابری، که به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد، تنها بخشی از جنایات انگلیس است.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه راه نجات کشور اعتماد به داخل است، خاطرنشان کرد: اما بعضی از آقایان می‌گویند که ما بلد نیستیم بدون مذاکره و سازش مشکلی را حل کنیم و فقط به داخل نگاه کنیم، خیلی خوب اگر می‌خواهید با دیگران کارکنید چرا کار با کشورهای شرقی و همسایه‌ها و آمریکای لاتین را حذف کردید؟ اگر بلدید با مذاکره مشکل را حل کنید محرومیت فوتبال ایران، را حل کنید.

 حاج قاسم مانع اجرای طرح امریکایی‌ها در منطقه بود

حجت‌الاسلام روح‌الله هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر سودجان با بیان اینکه آمریکا سال‌هاست به ‌دنبال پیاده‌سازی طرح خاورمیانه‌ی بزرگ و تغییر زیرساخت سیاسی منطقه‌ی غرب‌آسیا است، گفت: اما در این چند سال محور مقاومت با سکانداری و فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مهم‌ترین مانع برای تحقق طرح آمریکا در منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکا کشوری است که بزرگ‌ترین نیروی نظامی جهان را از نظر تعداد نیرو، امکانات و بودجه دارد، افزود: اما با این پیش فرض، کشوری مثل ایران به خود اجازه می‌دهد در عرصه‌ عمل و تقابل، چندین موشک را به قلب مهم‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه  بفرستد.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون طرح‌های آمریکا در ایران و سرمایه‌گذاری برای ورشکستگی اقتصادی کشور نیز نتوانسته به ثمر بنشیند، اضافه کرد: به اعتراف مقامات آمریکا بیشترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ قرن اخیر در این چند سال بر ایران تحمیل شده و بنا بوده که این تحریم‌ها منجر به فروپاشی اقتصادی، شورش اجتماعی و بی‌ثباتی سیاسی و در نهایت به براندازی نظام جمهوری اسلامی ختم بشود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سیاست‌مداران آمریکایی به بی‌تأثیر بودن فشارها اعتراف کرده‌اند، عنوان کرد: سناتور دموکرات آمریکایی می‌نویسد: دولت آمریکا باید بپذیرد که سیاست تشدید تنش به شدت شکست خورده و باید مسیر را تغییر دهد.

امام جمعه شهر سودجان در ادامه با بیان اینکه رفراندوم ده‌ها میلیونی تشییع فرمانده‌ منطق مقاومت پیام واضحی برای غرب‌گرایان داخلی و کانون‌های تفکر جهانی از جمله آمریکا داشته و دارد، گفت: اینکه مردم از نظام خسته نیستند، این یعنی بزرگ‌ترین مصیبت برای آمریکا و اروپایی‌ها که همه‌ی توان خود را برای جداسازی مردم از انقلاب و به صفر رساندن سرمایه‌ی اجتماعی آن در این سال‌ها هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها علاج کار کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه‌های ایمانی، به‌کار گرفتن جوانان پُرانگیزه و مؤمن و تقویت درونی کشور است، گفت: ملّت ایران باید از درون قوی شود، اقتصاد قوی، علم قوی، دستگاه‌های مدیریتی قوی، و بالاتر از همه ایمانش روزبه‌روز قوی‌تر بشود.

هاشمی با بیان اینکه این راه علاج است؛ این همان راهی است که تا امروز ملّت ایران رفته است، افزود: دشمنان می‌خواستند این انقلاب را، آن روزی که یک نهال باریکی بود از زمین کنده و نابود کنند اما نتوانستند.

وی اضافه کرد: امروز همان نهال باریک تبدیل شده است به یک درخت تناور: کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّمآءِ * تُؤتی اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّها؛ امروز وضعیت انقلاب این است.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول